Ο κανονισμός του σχολείου μας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Με τον όρο “ σχολικός κανονισμός " εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι  συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος  “ σχολική πειθαρχία" αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Άφιξη στο σχολείο

Η άφιξη το πρωί στο σχολείο ολοκληρώνεται έως τις 8.10 που χτυπά το κουδούνι. Η έγκαιρη προσέλευση δείχνει ότι όλοι αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό ρόλο έχει το σχολείο και πόσος σεβασμός πρέπει μα επιδεικνύεται στην  αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου. Σε αντίθετη περίπτωση ευτελίζεται το κύρος του σχολείου και απαξιώνεται ο ρόλος του.Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξη τους, δεν εισέρχονται στο χώρο του σχολείου και αποχωρούν μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.
Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματος (9.40) και όχι κατά τη διάρκεια του πρώτου διδακτικού      δίωρου .

Προσευχή

Όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μάθημα την πρώτη ώρα πρέπει να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Αυτή είναι η μοναδική ευκαιρία συγκέντρωσης όλης της σχολικής κοινότητας. Μαθητές αλλόθρησκοι- ετερόδοξοι έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην προσευχή. Παράλληλα όμως έχουν υποχρέωση να σέβονται το δικαίωμα της ενεργούς συμμετοχής των υπολοίπων.

Φοίτηση και συμπεριφορά μαθητών

Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική και η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων ανελλιπής. Η ελλιπής φοίτηση δημιουργεί εκπαιδευτικό κενό και συνεπώς την ανάγκη για την επανάληψη της τάξης αλλά και παιδαγωγικά παγιώνει στη συνείδηση του μαθητή την αντίληψη ότι η εργασία και η συνέπεια στις υποχρεώσεις δε συγκαταλέγονται στις αρετές των ανθρώπων. Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά την απουσία δύο (2) ημερών,χρειάζεται ιατρική βεβαίωση. Απαραίτητη είναι  η ενημέρωση του σχολείου από τους κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών.

Μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι απαραίτητη η τάξη, η ησυχία και      το ήρεμο κλίμα .Η συμπεριφορά των μαθητών θα πρέπει να είναι ευγενική και κόσμια προς δασκάλους και συμμαθητές. Δεν επιτρέπεται να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το βάρος ή το ύψος), εθνικούς (π.χ.για την εθνικότητα ή την καταγωγή), ή θρησκευτικούς ( π.χ. τους αλλόθρησκους).Δεν πρέπει να προβαίνουν     σε χρήση ή φθορά αντικειμένων των συμμαθητών τους.Αντίθετα πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές τους και να προστατεύουν όσους δεχτούν πείραγμα ή άλλου είδους βία καταγγέλλοντας τέτοιου είδους συμπεριφορές στους δασκάλους τους.Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να κρατούν τα σχολικά τους βιβλία καθαρά και σε καλή κατάσταση.Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν.Η κακή χρήση, η κακοποίηση, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί έχουν μεγάλη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό  της έννοιας του βιβλίου.
Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών, αναψυκτικών, νερού ή τσίχλας την ώρα του μαθήματος. Δεν επιτρέπεται να σηκώνονται από τις θέσεις      τους χωρίς άδεια ή να συνομιλούν δυνατά κατά τη διάρκεια του μαθήματος.Οι μαθητές δεν γράφουν ούτε χαράζουν τα θρανία ή τους τοίχους  του σχολείου .Φροντίζουν να πετούν τα σκουπίδια στους κάδους ώστε οι τάξεις και το σχολείο να είναι καθαρά.Φθορές, ζημιές,κακή χρήση και     έλλειψη συντήρησης της περιουσίας του σχολείου πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου και απαξιώνεται ο  ρόλος του.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για έξοδο οι μαθητές δε σηκώνονται ούτε αποχωρούν χωρίς την άδεια του δασκάλου τους. Δεν επιτρέπεται να τρέχουν στους διαδρόμους ούτε να κατεβαίνουν τις σκάλες τρέχοντας και πηδώντας. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή  τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας συγκεντρώνονται         στο χώρο του ισογείου, όπου απαγορεύεται να τρέχουν.
Στη διάρκεια του διαλείμματος χρησιμοποιούν τις τουαλέτες των μαθητων σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (πλύσιμο χεριών, χαρτιά στους κάδους, κλείσιμο βρύσης).
Οι μαθητές επιβάλλεται να παίζουν χωρίς να τσακώνονται ή να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία ( λεκτική, ψυχολογική, σωματική).Για οποιοδήποτε πρόβλημα πρέπει να απευθύνονται στους εεφημερεύοντες δασκάλους. Τα παραπάνω θεωρούνται πράξεις που εμπίπτουν στο σχολικό εκφοβισμό.
Όταν το κουδούνι χτυπήσει για μάθημα οι μαθητές οφείλουν να συγκεντρώνονται στον προκαθορισμένο χώρο και να μπαίνουν γρήγορα και κόσμια στις αίθουσες μαζί με τους δασκάλους τους.
Δεν επιτρέπεται να αποχωρούν οι μαθητές από το σχολείο χωρίς άδεια         του δασκάλου τους.

Σχολικές γιορτές-Διδακτικές επισκέψεις.

Οι σχολικές γιορτές και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και η παρουσία των μαθητών είναι υποχρεωτική. Στις        διδακτικές επισκέψεις τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση αλλαγής υπάρχει ενημέρωση από τη διεύθυνση εκ των προτέρων. Στις σχολικές γιορτές το ωράριο διαμορφώνεται κατά περίπτωση και ανακοινώνεται .

 

Διδακτικό προσωπικό

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική.Εκτός από τη διδασκαλία διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμά    του και την καθημερινή του παρουσία. Οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και δεν παραβιάζουν το χρόνο έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Ενημερώνουν τους κηδεμόνες για την επίδοση και το ήθος των μαθητών σε ημέρα και ώρα που καθορίζουν και κοινοποιούν από την αρχή του σχολικού έτους τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών και την τήρηση της τάξης κατά την παραμονή τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.Μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας εξασφαλίζουν την ευταξία με τήρηση κανόνων δημοκρατικής       συμπεριφοράς. Ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την υγιεινή και την αισθητική του χώρου του σχολείου. Σέβονται την προσωπικότητα ,τις ιδιαίτερες ανάγκες και ιδιαιτερότητες      του μαθητή. Προσέχουν το ύφος και τη μορφή της γλώσσας και συμπεριφέρονται με σεβασμό προς τους μαθητές. Δεν επιτρέπουν την έξοδο     μαθητή από την αίθουσα πλην εξαιρετικής ολιγόλεπτης περίπτωσης.     Όταν απομακρύνεται για παιδαγωγικούς λόγους μαθητής από τον διδάσκοντα αποστέλλεται στη Διεύθυνση. Στο διάλειμμα ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τη Διεύθυνση για τη συμπεριφορά του μαθητή. Οφείλουν κι όταν ακόμη δεν είναι εφημερεύοντες, να ελέγχουν τους μαθητές όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε εκτροπή τους. Αναφέρουν στη Διεύθυνση κάθε υποψία για τυχόν οικογενειακή κακοποίηση μαθητή και φροντίζουν να ενημερώνονται για τυχόν προβλήματα υγείας ή ιδιαιτερότητες των μαθητών τους.
Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν υποχρεωτικά στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στα σεμινάρια επιμόρφωσης που γίνονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Προσφέρουν υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο  εντός του υπηρεσιακού ωραρίου κατά τις εργάσιμες ημέρες, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.     Ελέγχουν τις απουσίες των μαθητών. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης απουσίας τους από το σχολείο ενημερώνουν έγκαιρα τη Διεύθυνση. Αντικαθιστούν εκπαιδευτικό που λείπει και απασχολούν τους μαθητές σύμφωνα με τις υποδείξεις της Διεύθυνσης. Συνεργάζονται με τους άλλους διδάσκοντες και τον Διευθυντή και τους Σχολικούς Συμβούλους   και συζητούν τα τυχόν διδακτικά προβλήματα που διαπιστώνονται.                                Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ότι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και τη διαγωγή των μαθητών και γενικά όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.

Διευθυντής

Ο Διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στη σχολική      κοινότητα. Πρέπει να διαθέτει υψηλό κύρος και πειθώ, να είναι αποδεκτός και να μην αμφισβητείται. Είναι υπεύθυνος για την ομαλή              λειτουργία του σχολείου και τον συντονισμό της σχολικής ζωής. Ασκεί      με δικαιοσύνη  και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του. Παρακινεί τους εκπαιδευτικούς στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών για καινοτομίες    στη σχολική ζωή.
Η πρόσβαση των μαθητών στο γραφείο του Διευθυντή πρέπει να γίνεται άνετα. Η συζήτηση μαζί τους πρέπει να γίνεται ελεύθερα αλλά         και με τον πρέποντα σεβασμό εκ μέρους τους .Ο Διευθυντής οφείλει να     χρησιμοποιεί με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιαδήποτε μορφής κίνητρα. Οι παρατηρήσεις, οι υποδείξεις , η αποδοκιμασία πράξεων και ακόμη και η επιβολή ποινής εντάσσονται μέσα στα καθήκοντά του και απορρέουν από τον ρόλο του .Ο Διευθυντής γνωρίζει ότι η αγωγή και η μόρφωση δε γίνονται με αυτοεξέλιξη. Χρειάζεται τη διαμεσολαβη-        τική παρέμβαση του επικεφαλής Διευθυντή.
Ο Διευθυντής είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και την αισθητική του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
Συνεργάζεται με τους γονείς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σε τακτική βάση φροντίζοντας να συγκαλεί τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων.

Γονείς



Οι γονείς εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς,παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση ,το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.
Οι γονείς – κηδεμόνες πρέπει να ενημερώνονται τακτικά (μια φορά τον μήνα) για τη σχολική πρόοδο και τη συμπεριφορά του μαθητή από τους δασκάλους σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης.
Οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στο τέλος κάθε τριμήνου για την παραλαβή της βαθμολογίας και ενημέρωση.
Κανείς ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Κανείς δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί κανένα μαθητή στον χώρο του σχολείου.
Οι γονείς οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων.

Σχολική  ιστοσελίδα


Το σχολείο διαθέτει επίσημη ιστοσελίδα και ιστολόγιο. Υπεύθυνος για τη διαχείριση των ιστότοπων είναι ο Διευθυντής του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να αναρτά σε συνεννόηση με τον Διευθυντή.Επίσης αναρτώνται ανακοινώσεις που επιθυμεί να δημοσιο-    ποιήσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.Με ευθύνη των εκπαιδευ-        τικών μπορούν να γίνονται αναρτήσεις και από τους μαθητές της τάξης     τους.
Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί μεριμνούν για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο.


Βοηθητικό προσωπικό


Η καθαρίστρια οφείλει να βρίσκεται στο σχολείο στις ημέρες και ώρες  εργασίας της. Οφείλει να ασφαλίζει κάθε υλικό που είναι τυχόν επικίνδυνο για τους μαθητές. Περιορίζεται στα καθήκοντά της και απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό.Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές πρέπει να σέβονται και να διευκολύνουν την εργασία της.
Η καθαρίστρια δέχεται εντολές και παρατηρήσεις για την εργασία της από τον Διευθυντή στον οποίο μπορεί να απευθύνεται για οποιοδήποτε ζήτημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου